Jau 8-eri metai
dirbame Jums!

NE(tolimoji) Azija - Kvala Lampūras, Singapūras, Balis, Bankokas. I DALIS

I DALIS

Kai Naujųjų Metų išvakarėse pastebi, kad didžioji dalis draugų išvykę, nori nenori pats pradedi galvoti, gal visgi verta žiemą iškeisti į 30+ laipsnių karštį. Taigi pasitaikius progai ir užtikus pigų (170€ vienam asmeniui, pirmyn ir atgal) skrydį iš Stambulo į Kvalą Lumpūrą ir iš Bankoko į Kopenhagą, nutarėm griebti jautį už ragų! Kovo mėnuo ir mes jau žinome, kad šv. Kalėdas ir Naujuosius Metus sutiksime kažkur toli toli.
Taikantis prie skrydžių turėjome mėnesio kelionę, kurią reikėjo suplanuoti. Buvo nelengva. Nuo ko reikėtų pradėti?
    • Kelionės tipas
Visų pirma apsispręsti ar tai bus poilsio kelionė, ar bandysite aplankyti kuo daugiau! Mūsų skrydis padiktavo preliminarų kelionės planą, mat mums reikėjo nuo Kvala Lumpūro nusigauti į Bankoką. Tad galiausiai buvo nutarta, jog mūsų kelionės maršrutas bus: Vilnius → Stambulas → Amanas → Kvala Lumpūras (Malaizija) → Singapūras → Balis (Indonezija) → Surat Thani (Tailandas) → Khao Sok (Tailandas) → Koh Tao (Tailandas) → Bankokas (Tailandas) → Kopenhaga → Ryga → Vilnius → Yey!
Atrodo išties nemažai skrydžių, ypač, kai greičiau norisi grįžti namo ir tenka rinktis skrydį per Rygą, kad grįžtum į Vilnių tą pačią dieną, o skrydis į Stambulą palyginus nėra toks pigus, tačiau geros oro linijos visada atperka savo svetingumu. Galiausiai skrydis tapo ne toks pigus ir būtų buvę vertingiau palaukti tiesioginių skrydžių iš Vilniaus arba pasirinkti jau suplanuotą kelionę agentūroje.
    • Vidiniai skrydžiai
Pasirinkus maršrutą liko vidiniai skrydžiai ir viešbučiai ar apartamentai. Visus vidinius skrydžius pirkau per Air Asia (kaip Azijos Ryanair), tuo metu jie buvo pigiausi. Skrydžių kainos svyravo nuo 50€ iki 150€ (žmogui).
    • Viešbučiai
Viešbučių ir apartamentų kainos nėra aukštos ir labai norint galima buvo sutaupyti daugiau. Rinkausi iš Booking.com ir Airbnb.com. Lyginau kainas ir tokiu būdu išsirinkau geriausius variantus.
    • Viza
Vizos reikėjo tik Tailande, bet tuo metu vyko „akcija“ ir jos visgi neprireikė, tad prieš keliaujant į Tailandą reikėtų pasidomėti, galbūt yra bevizis režimas. Tailando ambasados puslapyje rasite informacijos, kokius dokumentus reikia vežtis kartu, nes juos susirinks pasų kontrolė.
    • Susisiekimas
Miestuose susisiekimas visumoje tikrai nėra brangus, tačiau kainos kasmet vis kyla. Keliaujant metro ir tuktukais - sutaupysite. Jeigu planuojate kelionę savarankiškai, prieš vykdami į bet kurią iš minėtų vietovių, pasidomėkite, apsižvalgykite blog’uose, ką norėsite pamatyti. Šioje vietoje man labai pagelbėjo Pinterest.com. Nors daugelis rašo ir rodo tik tobulą Azijos pusę, visumoje padėjo sudaryti preliminarų lankytinų vietų sąrašą ir suplanuoti vidines keliones.
    • Turistų centrai
Atvykę į oro uostą visada rasite informacijos centrus, kuriuose Jums suteiks pilną informaciją, tik klauskite. Nuo to kiek būsite rinkitės ir City Card/Pass (miesto kortelė - dienos ar kelių dienų pasiūlymai dažnai keliaujantiems metro, autobusu ar traukiniu. Taip pat su tokiomis kortelėmis muziejai būna nemokami arba su nuolaida). Ne visais atvejais apsimoka ją pirkti, bet jeigu judėsite iš vienos vietos į kitą miesto ribose ir už jo, greičiausiai atsipirks.
    • Maistas
Maistas Azijoje labai įvairus. Nuo gatvės maisto iki aukšto lygio restoranų, nuo itin aštraus iki umami. Aš sunkiai toleruoju aštrų maistą, tad labai baiminausi, jog nerasiu ką valgyti, o buvo atvirkščiai! Tiek daug ir nuostabaus maisto! Tikra palaima! Visgi verta prigriebti vaistinėlę su būtiniausiais vaistais, tokiais kaip Smecta. Greičiausiai nepasigailėsite. O maisto kainos labai įvairios, nuo 8EUR žmogui iki 30EUR už pietus. Labai priklauso kur lankysitės, nes turistų pamėgtose vietose kainos visada kiek didesnės.
    • Kelionės biudžetas
Kai įsigijau visus skrydžius, viešbučius bei apartamentus liko apskaičiuoti preliminarią dienos išlaidų sumą. Dažniausiai skaičiuoju 50 EUR žmogui dienai. Čia tik maistas, jeigu planuojamas lankymasis muziejuose ar, tarkim, nardymas, jas įtraukiu į “Kitas” išlaidas. Žinoma, kainos svyruoja atsižvelgiant į šalį.
Kadangi turėjome keliauti mėnesį, nuolat prižiūrėjome piniginės turinį. Tad galima sakyti, kad kelionė buvo “on the budget” (taupi). Pradinis numatytas kelionės biudžetas galiausiai sumažėjo, nors kelionės metu turėjome nemažai force majeure. Daugiausiai susitaupe maisto atžvilgiu, nes planavau 50EUR žmogui dienai, gavosi maždaug 30 EUR.

Dabar apie viską šiek tiek plačiau.

KVALA LAMPŪRAS

Kvala Lumpūras tai Malaizijos sostinė. Miestas gyvenantis per kelis aukštus. Tad, jeigu Google Maps rodo eiti į priekį nebūtinai tai bus jūsų aukšte! Kai nuvyksite suprasite apie ką aš.
Vasaros sezonas Kuala Lumpūre prasideda gegužę ir tęsiasi iki liepos, bet mes buvome gruodžio viduryje ir oras buvo puikus.
Oro uoste išsiaiškinome, kaip nuvykti iki mūsų apartamentų ir įsigijome kelių dienų “City Pass”. Paskaičiavau, kad mums būnant tik pora dienų neapsimokėjo jo įsigyti, plius, jeigu pirksite bilietą vakare, visa diena jau bus nuskaičiuota.
Turėkit omeny, kad Kvala Lumpūras yra musulmonų miestas, tad pasitaikys nemažai ženklų ir ispėjimų, tokių, kaip metro, kad moterys ir vyrai turi atskirus vagonus. Mums keliaujant su vyru teko apsiriboti kultūringu ėjimu šalia be apsikabinimų ir bučinių viešai.

Apsigyvenome čia:
Vieta pakankamai patogi, nes šalia metro. Vienintelis nepatogumas tas, jog apartamentuose radome šmėžuojančių tarakonų. Žinant kokia didelė drėgmė šioje klimato zonoje, tai visai nenuostabu. Pirmą kartą man nutrynė batai, kurie niekada NIE KA DA nėra trynę! Tad patarčiau rimtai peržvelgti batų ir drabužių sąrašą.
Pačiame mieste ir aplink jį nemažai lankytinų vietų, kaip ir įvairiausių parkų, parkelių.

Naktinis miestas atrodė dar įspūdingiau. Kalėdinė eglė nematyta? Panašu, kad prieš kelis metus Vilniaus miesto Kalėdinės eglės papuošimas vis dar naudojamas ir kituose miestuose.

Kuala Lumpūre buvome tris dienas. Pirmomis dienomis lankemės mieste ir miesto ribose esančiuose parkuose. Didžioji dalis jų yra mokami:

Mes apsiribojom nemokamais pasivaikščiojimais:

Taip pat aplankėme nacionalinį muziejų, kurį tikrai verta aplankyti, norint iš arčiau susipažinti su vietine kultūra.

Verta apsilankyti ir kinų kvartale. Kvala Lumpure galite rasti neįtikėtinai nuostabių vietų, viena iš tokių Aliexpress po atviru dangumi, tiesiog čia! Verta aplankyti ir paganyti akis. Čia tiesiog verda gyvenimas, tačiau turite būti labai atidūs rinkdamiesi pirkinį.

Paskutinę dieną keliavome su metro į Batu uolas. Nuo miesto iki uolų yra apie 40 min kelio. Kaina apie 0,50 EUR vienam asmeniui į vieną pusę.
 Paliko įspūdį uolų dydis, bei visur šokinėjančios beždžionės. Nutariau nusipirkti ledų, kad galėčiau bent kiek atsigaivinti, tačiau visų jų nespėjau suvalgyti, nes apspito beždžionės ir teko mesti ledus kuo toliau ir bėgti į priešingą pusę.
Į uoloje esančias šventyklas patekti galima visiems, tačiau reikia prisidengti kūną (skarų duoda vietoje).

Valgėme labai įvairiai, dažnai apsipirkinėdami vietinėse parduotuvėse ir ieškodami kuo įvairesnių produktų, vaisių ir kitokių nematytų maisto produktų.
Čia vietiniai ledai. Sunku net apsakyti skonį ar nupasakoti kokie ingredientai naudoti :) Juose radau ir raudonųjų pupelių, ir kukurūzų, ir ličių ir t.t., ir panašiai. Receptas turbūt vadinasi “ką radau tą sudėjau” arba “vaikas apsilankė virtuvėj”.

Tradicinis patiekalas. Dubenėlis kaitinamas iš apačios, tada dedami ryžiai, daržovės, jūros dumbliai, mėsa ir kiaušinis ir sezamo sėklos.

Vietiniai vaisiai - jack fruit - https://lt.wikipedia.org/wiki/Stambusis_duonmedis - verta paragauti.
Neprinokęs valgomas kaip daržovė, o prinokęs yra puikus desertas. Nesunokusio vaisiaus išskirtinumas tas, kad savo skoniu ir tekstūraprimena mėsa!

Laukite tęsinio.

Jei norėtumėte individualios kelionės - parasykite mums noriu@kodelgine.lt ir mes padėsime suplanuoti!

Norėtumėte skristi į jau suplanuotą kelionę? Pasiūlymas čia: https://bit.ly/2XD35tz